Százhetvenöt éve, 1844. november 25-én született Karl Benz német mérnök, a modern gépkocsitechnika úttörője, aki teljes meggyőződéssel hitte, hogy a belsőégésű motor helyettesíteni fogja a lovat és végleg megváltoztatja az emberek utazási szokásait. Az MTVA Sajtóadatbankjának portréja:
Családja évszázadok óta foglalkozott kovácsmesterséggel Karlsruhéban, csak apja "szédült meg" és állt mozdonyvezetőnek. Apját kétévesen vesztette el, anyja egyedül nevelte. A pénztelenség miatt nem tudta befejezni gépészmérnöki tanulmányait, lakatos képesítést szerzett.
Az autó születése
Első önálló próbálkozásait nem kísérte szerencse, gépalkatrészeket gyártó vállalkozása csődbe ment. Ekkor irányt váltott, motorok fejlesztésével kezdett foglalkozni. Már 1878-ban sikerült egy újfajta kétütemű motor prototípusát megalkotnia, amihez Dugald Clerk kétütemű motorját használta fel, de jelentős változtatásokat hajtott végre rajta. Clerk a benzingőz-levegő keveréket az üzemanyag-szivattyúban hozta létre, Benz viszont külön szivattyút használt a benzingőzhöz és a levegőhöz, a keverék csak a dugattyúban alakult ki.
1883-ban két, korábban bicikliket javító üzlettársával saját műhelyt rendezett be Mannheimben, ahol rögzített gázmotorokat gyártott és fejlesztett. A vállalkozás sikere adott módot arra, hogy végre beteljesíthesse nagy vágyát, megtervezhesse lóvontatás nélküli járművét. 1884-ben megszerkesztette első önjáró, háromkerekű kocsiját, melyet egy elektromos gyújtású, 0,8 lóerős, egyhengeres négyütemű motor hajtott.
A világ első ilyen benzinautójának már hűtője és differenciálműve is volt, Benz szíjhajtóműves áttételt és tömör gumiból készített kerekeket alkalmazott. Járműve Maybach és Daimler találmányától függetlenül jött létre, főleg abban különbözött tőlük, hogy automobilhoz illő karosszériát tervezett, míg Maybach egy átalakított lovaskocsiba szerelte motorját. Mindkét konstrukciót 1886-ban szabadalmaztatták, Benz január 29-én kapta meg motorkocsijára a 37 435. számú német szabadalmat. Ezt a napot szokás az automobil születésnapjának tekinteni.
A kocsi első változatát még nehéz volt kormányozni, nemegyszer neki is ment a falnak.